Australië - Reisverslag uit Keyser Island, Australië van KevinStollie - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Keyser Island, Australië van KevinStollie - WaarBenJij.nu

Australië

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2014 | Australië, Keyser Island

Australie!!

Inmiddels ben ik in Australie aangekomen. Na een lange reis van Hong Kong naar Sydney en van Sydney naar Brisbane, ben ik eindelijk in Australie aangekomen. Gelukkig heb ik veel in het vliegtuig kunnen slapen. Eenmaal aangekomen in Australie merkte ik het prijsverschil met Nederland en Hong kong. Heel de dag met openbaar vervoer in Hong Kong: 0,60 euro. 5 min met de tram in Australie: 5,50 dollar. Een biertje: 10 dollar. Een broodje 17 dollar. Maar goed... Niet teveel over nadenken...we zijn op vakantie.

Vanuit Brisbane heb ik direct de auto gepakt en naar Byron Bay gereden. Dat is ongeveer 200 km rijden. Het links rijden en rechts zitten is echt even wennen. Het rijden went wel, maar ik stap nog steeds aan de andere kant in, probeer de pook van de automaat nog met rechts te pakken en mijn gordel met links aan te doen. Het rijden bevalt prima. Ik heb een nieuwe Volkswagen Jetta. Onderweg heb je hele mooie natuur, beetje dat Engelse. Vandaar ook de naam van de staat: new south Wales. In de avond kwam ik aan in Byron Bay, een hippydorp. Eenmaal aangekomen in het Hostel...dacht ik o nee! Alleen maar dronken jongeren. En met meerdere op een kamer. Ik moest echt even een knop omzetten. Ik kijk van te voren wel goed naar wat voor soort hostel het is. Het moet in ieder geval schoon en netjes zijn en dat zijn ze tot nu toe. Ik slaap er alleen. Eten doe ik elders.

Omdat de alcohol zo duur is koopt iedereen alcohol in de drankenwinkel en drinken ze in het hostel, voordat ze uitgaan. Ze kopen een zak wijn in plaats van flessen, omdat dat goedkoper is haha. In Byron Bay waren het vooral dronken jongeren op straat. Ik ben met twee kamergenootjes uit Canada en Zuid-Afrika even wat gaan eten en wat drinken op het strand. Daarna ben ik op tijd naar bed gegaan, was nog moe van het reizen.

De volgende dag heb ik in Byron Bay rondgekeken. Ik ben nog even naar de bekende vuurturen gereden. Vanuit daar heb je een heel mooi uitzicht. Verder een beetje rondgereden en doorgereden naar de Gold Coast.

De gold coast kun je vergelijken met Miami en Cancun. Bestaat uit een aantal badplaatsen. Ik verbleef in Surfers Paradise. Hier zijn alle clubs en shoppingscenter met hoge gebouwen. En of het een paradise is!! Niet zozeer voor het surfen...maar vooral mooie vrouwen. Het lijken wel allemaal modellen. Ik keek mijn ogen uit. Ik had besloten om hier nog wat langer te blijven. Nadat ik had ingecheckt ben ik savonds naar het centrum gegaan. Alleen maar clubs. Ik had met een jongen afgesproken die ik in Byron Bay had leren kennen. Samen zijn we naar de clubs gegaan.

Het weer is nog niet erg goed geweest, vooral bewolkt. De volgende dag ben ik daarom naar de climbtower gegaan. Je gaat eerst met een lift naar 77e verdieping en vanuit daar zit je vast aan een kabel en ga je omhoog klimmen....270 m hoog! En ik heb hoogtevrees! Bovenin hadden ze wat foto's gemaakt. Ook kan je over de reling hangen en maken ze een foto. Ze zeiden nog: don't look down when you're leaning back haha...

Savonds ben ik weer op stap geweest, beetje alle clubs afgeweest. Erg leuk. Beetje vergelijkbaar met cancun en miami.Zojuist heb ik alle excursies geboekt voor de komende 2.5 week tot aan Cairns...voor 1733 dollar! Maar daar zitten geweldige excursies tussen...waarover later meer.

Nu ga ik naar Brisbane rijden. Morgen ga ik naar de Australia Zoo van Steve Irwin....ben benieuwd. Hoop dat het weer ook beter wordt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Keyser Island

Hong Kong + Australie

..

Recente Reisverslagen:

18 December 2014

brisbane en noosa

14 December 2014

Australië

11 December 2014

Hong Kong

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 1402

Voorgaande reizen:

06 December 2014 - 10 Januari 2015

Hong Kong + Australie

Landen bezocht: