Hong Kong - Reisverslag uit Girung Island, Australië van KevinStollie - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Girung Island, Australië van KevinStollie - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg

11 December 2014 | Australië, Girung Island

Hong Kong!!
Tijd voor de eerste update. Op dit moment ben ik al in Australië. Ik ben mijn reis begonnen in Hong Kong. De reis was goed verlopen, Cathy Pacific is een prima maatschappij. Genoeg beenruimte, redelijk goed eten en je hebt je eigen kastje voor tv en films te kijken. Tijdens de reis heb ik 2 films gekeken, beetje geslapen en na 11 uur waren we er. Op 23.00 uur Nederlandse tijd aangekomen, maar daar was het 7 uur in de ochtend. Van te voren al uitgezocht hoe je het beste naar het hotel kon reizen. Vanuit vliegveld trein gepakt naar Kowloon en vanuit daar de taxi naar het Hotel. Prima geregeld. Hotel was erg goed, nieuw en schoon. Mensen waren heel aardig. Kamer was niet groot, maar het was netjes en schoon, alleen het bed was te kort. Ik lag met mijn benen buiten bed, Terwijl ik niet zo lang ben…maar goed.

Na de lange reis even een uurtje geslapen (het was namelijk avond Nederlandse tijd). Om 11.30 wakker geworden, snel douchen en op pad. Rugzak mee, map van Hong Kong, flesje water, camera….echt een toerist! Ik had vooraf alle bezienswaardigheden al opgezocht, dus ik wist waar ik ongeveer moest zijn.
Ik ben eerst door Mong Kok gelopen, wat drukke hoek betekent. En of het druk was. Wat een gekkenhuis! Zoveel mensen. In Mong Kok heb je bij de winkels diverse straten, de ene straat is alleen maar electronica, de straat erachter weer alleen maar sportartikelen. Je hebt in een straat 20 winkels van Nike, 20 winkels van Adidas etc. Ongelooflijk. Het zijn net muizen, zo druk en zoveel. Mong Kok lijkt ook wel het arme en drukke gedeelte. Hoge flats allemaal op elkaar en vooral heel vies…net een ghetto. Veel kleine winkeltjes met kleding, massagesalons en vooral…eten! Alleen maar eettentjes. Die geur daar is niet te harden. Ik snap wel waarom die mensen met mondkapjes lopen. Het vlees en vis hangt daar overal op straat. En ze eten vanaf de ochtend al reist en noodles. Ik heb geprobeerd te verstaan wat ze zeggen, maar het klinkt als chinees ;-). Ik denk dat mijn vader ook een chinese achtergrond heeft; het is heel normaal dat ze smakken en slurpen. En dat ze roggelen en uitspugen om er vervolgens naar te kijken wat ze in het servetje hebben uitgespuugd.
Vanuit Mong Kok doorgelopen naar Kowloon. Vanuit daar werd het alleen maar beter, mooier en rustiger. Mooie winkels en warenhuizen. Het was daar ook een stuk rustiger. In Kowloon heb je Harbour City en de avenue of stars. Een boulevard, net als in Hollywood, met afbeeldingen van bekende aziastische sterren, zoals Bruce lee en Jackie Chan. Vanuit Kowloon de ferry naar Hong Kong Ysland genomen. Was leuk, kost ook maar 0,25 euro. Hong Kong Ysland is het mooie gedeelte. Luxe winkels en grote shoppingmalls. Wat me opviel was dat dat er zoveel mensen op straat bij elkaar zaten. Ik dacht eerst dat het heel veel zwervers waren, maar ze zitten met elkaar samen te eten (heel de dag door). En voor de deur van de winkels als Louis Vuitton verkopen ze de nagemaakte tassen daarvan haha. Ik ben doorgelopen naar de Piek Tram. Vanuit daar neem je een treintje naar het hoogste punt van Hong Kong...THE piek. Vanuit daar heb je een geweldig uitzicht over Hong Kong. Ook nog even gewacht tot het donker was, want dan is het uitzicht nog mooier. Paar mooie foto’s gemaakt en snel terug naar Harbour City, want om 20.00 uur was de lightshow. Een hoop gebouwen op Hong Kong Ysland doen hier aan mee. Leuk om een keer te zien. Vanaf toen heb ik alles met openbaar vervoer gedaan. Ik was verbaasd hoe goed dat geregeld is. Alles staat in Chinees en engels. Zelfs ik had het zo door. Ik ging overal met de trein, metro, ferry en bus naar toe…of gewoon lopen. IK heb wat km gemaakt. En dit alles op de eerste dag. Ik was om 12.00 uur vertrokken en kwam om 23.00 uur gesloopt terug. Gelijk gaan slapen. Dit was pas de eerste dag! De volgende dag werd ik ook pas om 11.20 uur wakker. Snel douchen en weer pad.

Dag 2: naar Lantau:
Met de metro naar Tsun Cheung en vanuit daar met de kabelbaan naar Lantau. Wat een geweldig uitzicht. Lantau is een eiland. Hier heb je het grootste Buddha beeld te wereld. Na een paar minuten met de kabelbaan, kwam je uiteindelijk op dit eiland. Je had hier verschillende tempels en na 260 treden kwam je bij het Buddha beeld. Met een geweldig uitzicht. Hier een paar uur rondgelopen en nog wat Tempels bezocht…heel indrukwekkend.
Na een paar uur ben ik weer naar Hong Kong Ysland gegaan. Daar wat gegeten, beetje rondgelopen. In de engelse wijk Soho geweest. Omdat Hong Kong Ysland vrij hoog ligt, gaat er een roltrap omhoog door alle wijken naar het hoogste punt. Die roltrap gaat door alle wijken en je kunt zo uitstappen. Die Chinezen zijn wel een beetje gek, maar ook heel slim. Alles is perfect geregeld, het openbaar vervoer etc. Alles is goed te doen. En als je het niet weet kan je het ze vragen. Als ze het antwoord niet weten, zeggen ze 10x sorry. Hele aardige en behulpzame mensen.

De laatste dag ben ik weer naar Hong Kong Ysland gegaan, eerst met een tram (lijkt op een engelse bus) naar Causeway en toen nog naar Aberdeen. Een mooie wijk met een leuke haven. Daar vroeg een oma van een jaar of 70 of ik op haar bootje mee wilde. Daar een beetje rondgevaren. Veel mensen wonen daar op het water. Leuk om te zien en te doen. Groot contrast tussen de hoge luxe appartementen en de arme woonbootjes op t water.
Daarna vlug terug naar het hotel, om 18.00 uur moest ik uitchecken en naar het vliegveld. Eerst met de bus naar Kowloon en vanuit daar met de trein express naar het vliegveld. Op kowloon kon je je koffer al inchecken en achterlaten. Dan was je al ingecheck en kan je rustig naar het vliegveld. Ook weer perfect geregeld.
Al met al een geweldige stad. Het heeft me positief verrast. Van heel arm tot heel luxe en van heel druk tot mooie rustige plekken. Ook het alleen reizen bevalt me prima. En ik verbaas mezelf erover dat ik zo enthousiast en gedreven ben om alles te zien en te doen. Ik heb in drie dagen het maximale eruit gehaald. Van s’ochtends tot s’ avonds excursies gedaan, dingen bezocht en leuke dingen gezien en gedaan. Ik vind het leuk om alles uit te zoeken en dingen te ondernemen….weer iets geleerd haha.
Zo Hong Kong zit er op….nu vliegen naar Sydney, daarna vliegen naar Brisbane. Auto ophalen en dan 200 km naar Byron Bay.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Girung Island

Hong Kong + Australie

..

Recente Reisverslagen:

18 December 2014

brisbane en noosa

14 December 2014

Australië

11 December 2014

Hong Kong

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 1395

Voorgaande reizen:

06 December 2014 - 10 Januari 2015

Hong Kong + Australie

Landen bezocht: