brisbane en noosa - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van KevinStollie - WaarBenJij.nu brisbane en noosa - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van KevinStollie - WaarBenJij.nu

brisbane en noosa

18 December 2014 | Australië, Agnes Water

Tijd voor een nieuwe update. De tijd vliegt voorbij en heb het zo druk (ja zelfs op vakantie), waardoor ik geen tijd heb om alles bij te houden. Omdat ik zoveel wil zien en doen heb ik alles heel kort gepland om zo het maximale eruit te halen. Wat ik doe en zie doen sommige maanden over. Helaas heb ik geen tijd om ergens langer te blijven. Vaak is het in de ochtend er vroeg uit, excursie en savonds op stap. Volgende ochtend weer vroeg weg naar de volgende bestemming. Maar daardoor zie ik vele mooie dingen. Doordat alles zo snel gaat heb ik niet eens tijd voor mezelf of om alles bij te houden.

Inmiddels ben ik weer een stuk verder en heb ik weer veel gedaan en gezien.

Ik was gebleven bij Brisbane. Je hebt daar een hele mooie rivier met prachtig uitzicht. Aangezien t niet te warm was had ik mijn auto aan de kant gezet. Omgekleed en lekker gaan joggen. Op die manier kon ik ook alles bezichtigen. Ik dacht brugover, langs het water, brug over en weer terug. Het liep toch anders, na 3 uur lopen was ik eindelijk weer terug bij mijn auto haha.

Het hostel was wel ok. over het algemeen zijn de hostels prima. Ik kijk waar ik naar toe ga en dan zoek ik een goed hostel. Na het eten ging ik een rondje in de stad lopen. Het is een grote stad met veel backpackers. Over heel de westkust zijn sowieso heel erg veel backpackers. Dus iedere dag is er wel iets te doen. In het hostel was een grote club. Daar leerde ik een groep jongens kennen die in brisbane een wedstrijd moesten spelen. Ze vroegen gelijk of ik mee op stap ging naar een club. De mensen zijn erg relaxt. Om 3 uur na huis en de volgende dag om 8.30 weer vertrokken..naar Australia zoo. Van Steve irwin. Een heel mooi park, waar je allerlei dieren kunt zien en voeren. Nog op de foto met een koala gegaan en kangoeroes eten gegeven. Ook worden er shows gegeven door de dochter van Steve irwin, was erg leuk. Daarna doorgereden naar Noosa. Daar kwam ik in het hostel een kamer in...met 7 Duitse en Zweedse meiden..en ik dus! Ik heb bij de receptie hierover direct geklaagd en verzocht om een andere kamer (nee tuurlijk niet haha!!). Ik ben maar de hele avond op de kamer gebleven. Iedere keer kwam er wel iemand uit de douche of liepen ze in de lingerie haha. Dan is het niet erg om een kamer te delen.

De volgende dag vroeg op voor de everglades. Noosa is een mooi plaatsje, waar vooral gepensioneerden wonen. Mooie huizen aan het water. Met de Tour gingen we met een boot naar de rivieren om vervolgens 10km te kanoën. Erg mooi door al die rivieren. Daar geluncht. Tijdens de lunch kwam er opeens een varaan op de bbq af...dus iedereen schrok. Daarna weer terug kanoën. Ik was gesloopt want het meisje in mijn kano kon t niet of was te lui. Maar moest savonds nog 3 uur rijden naar hervay bay omdat ik de volgende dag naar fraser ysland ging.